FENG SHUI - UREDJENJE PRODAVNICE

Onog trenutka kada musterija udje u nas poslovni prostor, mi zelimo da ona tu ostane sto duze i pogleda sta sve nudimo. Prema tome, unutrasnjost treba da bude dobro osvetljena, a temperatura prijatna.  Musterija se nece zadrzavati ako je prehladno ili pretoplo. Roba treba da bude izlozena na sto privlacniji nacin, i da bude lako pristupacna. Musterije ce da odu na drugo mesto ako ne mogu dobro da pogledaju robu, dohvate je, isprobaju (uredjaji) i sl. pre nego sto je kupe. Prodavci bi trebali da gledaju ka glavnom ulazu.
Ogledala treba tako da se postave da stvore utisak prostranstva, izobilja, napretka. Razlog tome je sto ona ''udvostrucuju'' sve ono sto se u njima odrazava. Sada je jasno zasto se ogledala cesto nalaze iza boca u kaficima. Ona simbolicki udvostrucuju kolicinu pica koje se prodaje.

Kupci se uznemire ako je prodavnica pretrpana policama i izlozenom robom tako da u njoj nema mesta za okretanje. Mora da ima dovoljno mesta tako da se kupci mogu slobodno kretati i pregledati robu.
Polozaj kase je od velikog znacaja. Ona mora da bude postavljena pod odredjenim uglom prema ulaznim vratima. Ukoliko je okrenuta direkno prema ulaznim vratima, to moze preplasiti kupce. Osoba koja radi za kasom treba da ima dobar pogled na izlaz kako bi onemogucila kradju. Kasa bi trebala da bude bez ikakvih sarova ( negativne energije, kosih uglova i sl.) U Aziji se u blizini kase postavlja ogledalo, sto simbolicki predstavlja  udvostrucenje novca koji se stavlja u kasu.
Ako obesite kristal ili zvoncice iznad kase, to ce dovoditi do priliva ci' energije ( pozitivne energije) , a to podstice povecanje posla.
Kupcu, takodje, treba da je omoguceno da lako izadje iz radnje kada je obavio kupovinu ( a ne da ne moze da pronadje izlaz, ili da mora da preskace kutije i svakakav lom do izlaza!)
Razlicite vrste prodavnica imaju razlicite zahteve. Frizerski salon bi trebao da bude svetao i privlacan. Stolice trebaju da budu udobne, a delovi za bojenje i pranje kose odvojeni tako da pruzaju dovoljno prijatnosti ( a ne da musterija sedi sa mokrom kosom pored prozora i dobije upalu mozga! Ili da sedi naspram izloga tako da je svi koji prolaze gledaju! )Takodje je vazno provetravanje - mozda je neko alergican na jake mirise, ili duvan, ili prosto ustajao vazduh kome je privlacan?!
Ili na primer, u prodavnici tekstila ili knjiga - ne treba da bude izlozenu suncu da ne bi izbledele. Ili kabina za presvlacenje da ne pruza dovoljno intime! Jos gore je ako u kabini nema ogledala pa je musterija prinudjena da se ogleda izvan svoje privatnosti ' - tad vam je usla i verovatno nikad vise. Jer ne vole svi da budu izlozeni pogledima, bar velika vecina -  a narocito kad isprobavaju odecu. Ili za knjige, trebaju biti naslovi poredjani uredno, tako da musterija moze da ih vidi i pronadje sta trazi odn. zeli; isto kao i igracke. Ukoliko musterija mora za sve da pita prodavca, brzo ce se umoriti i otici ce a da nije ni pazarila. Lose je takodje ako vam je prodavac konstantno za ''petama'' ( vecina danas vlasnika to zahteva od prodavaca, sto je jako lose za dugorocno poslovanje) Prodavac treba da ima dobar pregled kako robe tako i kupaca, kako bi sprecio kradju, ali nikako da previse ulazi u prostor kupca. Takodje navalentna prodaja ne donosi dugorocnost - jednom ste nekoga ''ugnjavili'' da kupi vas proizvod - sledeci put ce vam spustiti slusalicu, ili ce vas izbegavati.
Verujem da se mnogi slazu sa mojim konstatacijama. :)
Zelim vam uspeh ma cime se bavili.
AstroMela 060 70 79 017

No comments:

Post a Comment

Ostavi komentar. Hvala