Snovi kao istupi u svet iz pozadine

  Sigurno danas mnogi pamte čuveno Morfiusovo pitanje iz filma Matriks: Želiš plavu     ili crvenu pilulu? Postoji i Morfius (Morpheus) kao Bog sna u Ovidijevim Metamorfozama, koji ima sposobnost da imitira bilo koju ljudsku formu tokom sna, pa ne bi bilo čudno da je scenarista filma zbog toga vršio aluziju na to ime. 



     Kao i to pitanje iz filma, celokupno pitanje sna i onoga što nam se dešava u toku sna, mnogo je složenije nego što pojedine osobe pokušavaju da predstave. Laici i razni pseudonaučnici pokušavaju da ubede ljude da su snovi samo snovi; da je nauka davno objasnila pitanje sna; da je to tamo neka REM faza i to vam je to. Ovo, razume se, ne govore pravi naučnici, koji dobro znaju da do sada imamo samo različite opisne teorije snova iz različitih načina pristupa, a nikakvo definitivno ili konačno objašnjenje snova u naučnom smislu ne postoji. 

  Postoji jedan pristup opisima snova upoređen sa načinom na koji radi, možda i jedan od najvažnijih ljudskih izuma 20. veka, moderni računar. U njegovom mašinskom (hardwerskom delu), imamo takozvani HardDiskDrive (HDD) u kojem se skladište podaci iz zadatih unosa (inputa), što ga čini elementarnim za rad računara. Svi podaci (fajlovi, muzika, filmovi, igrice, slike, sistemski programi, kao i celi operativni sistem snimljen je i sadržan u njemu. Dakle, HDD je poput sadržaja i materijalnog sećanja računara, koji se aktivira na neki naš unos, nešto što nam je iz njega potrebno da aktivira. Da bi se održala stabilnost ogromnog broja podatka u jednom računaru, potrebno je ponekad ispretumbati i srediti podatke na HDD-u. što se u informatičkom smislu zove defragmentacija i formatiranje hard diska. Ovde je primetna analogija i sličnost s načinom rada ljudskog mozga, koji neprestano, od kada se čovek rodi, prima različite utiske iz onoga što je za njega okruženje, spoljni svet. U trenucima kada spava, čovek je više nego bilo kada drugo sam sa sobom. 

  Sada, kada spava, njegovo iskustvo je postalo manje opterećeno spoljašnjim utiscima, manje zavisno od okruženja. Sada je čovek, iako uspavan slobodniji da sredi ogromnu količinu podataka, utisaka, doživljaja koje nosi u glavi. Sada kada sanjaš, Ti primećuješ da su snovi čudni, da iako sanjaš i neke poznate stvari ili ljude koje znaš, ti ne osećaš da imaš kontrolu nad njima kao kada si budan. San te može baciti gde god hoće i kako mu se hoće, od zelene obale do Tokija, od parka gde se igraju džinovi do neke daleke, nepoznate galaksije. Može te bacati kako u nešto lepo poznato ili asptraktno, tako i u nešto bizarno, ružno ili horor stanje poput noćnih mora. Većina ljudi je ovako bačena u san i nema kontrolu nad istim i većina ljudi ima snove na koje osećajno reaguje, ali bez razumevanja. Većina ljudi, posebno oni koji imaju noćne more su zarobljeni u nedostatku kontrole, ne nad snom već nad sobom samima u svakodnevnom životu. Ko ne razume sebe samog i glavne stvari koje mu se svakodnevno dešavaju, ne može razumeti ni tragove, poruke, simbole iz snova. Čovekov skriveni deo, svet iz pozadine, pozadinski svet aktivira se tokom sna voljom koju smo manje ili više potisnuli, odgurnuli iz onoga što zovemo java, budno stanje, smetnuli je s uma. Ali, ova volja, slično kao primer sa hard diskom nije naša, ne pripada tebi kao tebi ili meni kao meni. Nije Hard Disk taj koji sam sebe sredi, nego to uradi njegov tvorac, čovek, davajući, pritom, odgovarajući unos, input, komandu računaru kroz operativni sistem da to učini. 

Sada, kada sanjaš, svet koji je od tebe svakodnevno skriven, astralni svet, svet gde pravila igre nisu kao u onome što si do tad zvao "drugačija java", pokušava neprekidno da ili sredi (rekonstruiše) ili dekonstruiše podatke i probudi ili smiri osećanja koja nosiš u sebi, da im da smisao koji sam moraš da prepoznaš i dokučiš. Da bi to učinio, ako to želiš, moraš naučiti duboko simbolični jezik snova, moraš bukvalno razgovarati sa sopstvenim snom. Ovo se, naravno, ne odnosi na svaki san, jer postoje snovi koji su ili lako shvatljivi zbog neke jednostavne želje ili potisnute želje ili su posledica nekog pijanstva, itd. Govorimo ovde o snovima koji izazivaju kod neke osobe posebnu  pažnju, oni o kojima se danima, pa i godinama razmišlja ili obiluju raznovšnoću slika ili se ponavljaju ili su do te mere čudniji od drugih koje smo imali  da su potrebne šire mogućnosti  tumačenje. Za ovu vrstu tumačenja, osim sadržaja sna, potrebno je setiti se okolnosti koje su se zbile neposredno pred san (približni dan i vreme kada se san dogodio, mesto gde smo spavali, sanjali, itd). Bitno je ne zavaravati se sopstvenim željama i uzimati previše ozbiljno svaki san u obzir, jer mnogi snovi su samo projektovanje blokiranih emotivnih želja iz svakodnevnog. 
Astralni svet (nad-svet), koji je nadređen ovom zemaljskom svetu, ali od istog duboko skriven ima jednu osnovnu crtu da funksioniše, kako je to već mnogima poznato, klasičnim zakonom akcije i reakcije. Ovaj svet uvek vraća ono što smo mu sami poslali-što smo sami emitovali u njega, ali tako što poznaje naše najdublje motive i želje koje ogroman broj ljudi skriva čak i od sebe samih. Zato je prvi korak ka pravilnom shvatanju snova, najpre shvatanje svojih osnovnih i najdubljih želja. Neka se zapita onaj koji ovo čita: Koja je moja Želja, Šta želim da Dobijem? 
Drugi korak je određivanje osnovne boje sna, osnovnog tona, slika i elementa koje se najčešće pojavljuju. Kao što svakodnevno svako ima svoje karakterne osobine, tako san ima određenu frekvenciju, vibraciju kojoj je sklon određen snevač. Ona je poput melodije koju više od drugih, češće volimo da čujemo, ali može biti i bilo koja stvar, osoba ili objekat iz spoljašnjosti oko kojeg smo više skoncetrisani. Ovde je osnovno pitanje: Kakvi su generalno moji snovi do sada? Koje su stvari, predeli ili ljudi koje najviše sanjam?
Treći korak je rekonstrukcija snova u javi, a za najnaprednije uviđanje rekonstrukcija tokom samog sna. Ona zahteva fokusiranje na snove, meditiranje i kontempliranje o snovima. Ona je poput gledanja kiše ili zalaska sunca u stanju mirnog posmatrača koji potpuno razume proces ova dva dešavanja. Ovde je bitno stvoriti asocijacije o snovima koji povezuju san i javu i pravilno ih uklopiti, Pritom, treba isključiti ometače sna, nevažne slike (primer: bilbord iz neke ulice), koje nam nisu važne nego su se posredno i slučajno uključile u sadržaj sna ili se brkaju sa maštom. Dakle, razdvojiti simbole od nevažnih slika, osnovne simbole iz snova koji barem malo, u početničkom nivu skidaju veo tajne, jer simboli nisu važni zbog sebe samih nego u svojim dubokim inter-relacijama, isprepletanim poveznostima i nastajanju jednog simbola iz drugog. Kao i prvo slovo neke reči koja opisuje određenu sliku, tako je i simbol samo prvo, pokazno "slovo" tajne. 

Napravi osnovni trougao svog sna, kao na slici! 





 Orifiel, snovatumacenje@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Ostavi komentar. Hvala